Драстично увеличение на бюджета за тротоари предлага арх. Борислав Игнатов

Свързан и добре управляван градски транспорт да намали замърсяването в София предвижда програма „Мобилна столица“ на Демократична България

5.08.2019, София. Вчера на Ларгото се проведе третото обществено обсъждане на програмата на арх. Борислав Игнатов, кандидат на Демократична България за кмет на столицата. Темата на срещата беше „София – мобилна столица“.
Основен акцент в програмата е предвиденото увеличение с 400% на общинския бюджет за тротоари още първата година.
„Пешеходната достъпност е нещо, което в София сякаш е забравено през последните години, а всъщност всички ние се раждаме пешеходци. Имаме конкретни предложения за разширяване на пешеходните зони, за тяхната свързаност, така че да можем в по-голяма площ да се придвижване по най-полезния и най-естествения начин за човека“, заяви арх. Борислав Игнатов.

Транспортът и неговата свързаност са друг важен момент в програмата. Основна задача на ДБ, която да се реализира веднага, е да реорганизира автобусните линии, така че да има отвеждащи линии към метрото. Метрото ще продължи да се развива, но със значително по-бързи темпове при по-добра организация и оптимизация на процесите. Залага се много и на велосипедния транспорт, защото тези мерки веднага ще дадат отражение върху чистотата на въздуха в София.

„Всичко в нашата програма се реализира благодарение на основния инструмент, който представихме – дигитализацията и прозрачната община. Това значи ясна отчетност, свързаност между системите, интелигентно управление между всички видове дейности в общината и особено в градския транспорт“, изтъкна арх. Игнатов.

Мерките и приоритетите в областта на мобилността в София бяха представени от Симеон Ставрев, Да, България, Свилен Овчаров, Зелено движение и Виктор Чаушев, ДСБ. Те са разделени в 5 направления: бърз и удобен градски транспорт – алтернатива на личния автомобил по времепътуване; нова организация и управление на транспорта – гаранция за прозрачното харчене на общинските средства; София на велосипедите и микромобилността, които допълват градския транспорт; София – град, приятел на пешеходците; София – спокоен и тих град, без транзитен трафик.

Според Виктор Чаушев :“Нашата основна цел е да увеличим броя на пътниците в градския транспорт, чрез стимулиране на големите компании да купуват карти за служителите си, да се подобри интеграцията на градския транспорт и по този начин да бъде намален трафика.“

Свилен Овчаров смята че: „Всеки голям европейски град използва потенциала на крайградската железница. Това ще намали трафика при входните артерии на града, стига ЖП транспората да бъде вързан и интегриран с останалия градски транспорт“.

Симеон Ставрев представи идеята да бъде изведен транзитния трафик от центъра на града. „Предлагаме да завършим пътната инфраструктура на ринговите булеварди и пробивите. Ще се борим с шумовото замърсяване в града, което се прави пилотно в момента в различни европейски градове. Искаме да се преборим с пистовите мотори, които карат из града, с нарушението на правилата и безпрецедентното увеличение на скоростта на автомобилите и мотоциклетите, което е абсолютно недопустимо.“

Отделните части и акценти в програмата „Мобилна столица“ са:

1. Бърз и удобен градски транспорт – алтернатива на личния автомобил по времепътуване:

Постигаме бърз и удобен градски транспорт чрез:

– осъвременяване и разширяване на маршрутната схема;
– ускорено изграждане и ремонт на скоростни трамвайни трасета и довършване системата на метрото;
– реално приоритизиране на градския транспорт на кръстовищата;
– модернизиране на ремонтните депа и гаражите;
– подобряване на достъпността до спирките и интермодалността за улеснено прекачване;
– нова система за таксуване с много повече превозни документи – билети за време и абонаментни карти;

2. Нова организация и управление на транспорта – гаранция за прозрачното харчене на общинските средства

Ще променим управлението на транспорта в София като:

– Направим пълен одит на Центъра за градска мобилност (ЦГМ);
– Трансформираме ЦГМ в общинско предприятие и върнем планирането на транспорта в общинските дирекции с пряка отговорност на кмета и заместник кмета по транспорт;
– Обединим всички общински транспортни оператори в един и го заявим за бенефициент по ОП „Транспорт“ за ремонт и изграждане на трамвайни трасета и доставка на трамваен подвижен състав;
– Изградим учебен център за професионално усъвършенстване на работещите в градския транспорт и обучение на нови кадри;
– Създадем адекватно маркетингово звено, което да реализира мерки по рекламиране и популяризиране на услугите на обществения транспорт на гражданите.

3. София на велосипедите и микромобилността, които допълват градския транспорт

Ще направим София съвременен град на велосипедите и микромобилността като:

– Ускорим изграждането на адекватни велоалеи като приоритетно свържем кварталите с центъра;
– Направим ревизия на построените до момента и ги реорганизираме, така че да са безопасни за всички;
– Създадем зона на споделено движение 30 км/ч в центъра, което ще елиминира нуждата от изграждането на велоалеи през него;
– Разрешим качването на велосипеди в градския транспорт извън час пик;
– Регулираме ползването на тротинетки като въведем стандарт за безопасност;
– Създадем или насърчим създаването на мрежи от общински велосипеди под наем или други форми на микромобилност.

4. София – град, приятел на пешеходците

Ще направим София град, в който няма да е необходимо да си гледаш в краката като ходиш като:

– Увеличим бюджета за ремонт на тротоари с 400% веднага и продължим да го увеличаваме в следващите години;
– Създадем съвременен общински стандарт за качествено строителство на тротоари;
– Увеличим пешеходните зони в града;
– Възстановим другата инфраструктура за пешеходци – чешми, алеи, пейки и тоалетни;
– Премахнем сегашните бутони на светофарите, които дават приоритет на автомобилите и забавят с минути пешеходците;

5. София – спокоен и тих град, без транзитен трафик

Ще направим София привлекателно място за живот и придвижване като:

– Довършим изграждането на рингови трасета и по-специално бул. „Тодор Каблешков“ и Източна тангента от бул. „Асен Йорданов“ до Северната скоростна тангента, с цел – извеждане транзитния трафик от града;
– Изграждаме приоритетно отлаганите дълго пробиви на София – бул. Копенхаген до жк Младост; от Сточна до Централна гара; бул. „Монтевидео“ до жк Люлин; бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ до моста Чавдар и др.;
– Наистина навлезем в кварталите като ремонтираме важни вътрешноквартални артерии;
– Осигурим безопасност и тишина с радари за вредни емисии, скорост и шум и глобяваме нарушителите;
– Ще насърчим развитието на системи за споделени автомобили;
– Удвоим инфраструктурата за електрически автомобили;

Пълният текст на програмата в частта „София – мобилна столица“ може да прочетете тук:

https://sofia.demokrati.bg/sector/mobility/

Участници в материала:

Симеон Ставрев

Общински съветник в София

Симеон Ставрев

Регион:

София

Още новини

ПП-ДБ предлага създаването на временна комисия за пътната карта на “Турски поток” 

ПП-ДБ предлага създаването на временна комисия за пътната карта на “Турски поток” 

Христо Иванов: Ротацията се провали, защото ГЕРБ и ДПС решиха, че не са готови да се разделят със 100%-овото си влияние в регулаторите и съдебната власт

Христо Иванов: Ротацията се провали, защото ГЕРБ и ДПС решиха, че не са готови да се разделят със 100%-овото си влияние в регулаторите и съдебната власт

Общо събрание на МО Искър

Общо събрание на МО Искър

Общо събрание на МО Габрово

Общо събрание на МО Габрово

Общо събрание на МО Триадица

Общо събрание на МО Триадица

Общо събрание на МО Лозенец

Общо събрание на МО Лозенец

Всички новини

Медиатека

Антоанета Цонева: Радев смали мащаба и значението на институцията президент

Антоанета Цонева: Радев смали мащаба и значението на институцията президент

Надежда Йорданова: Крайно време е българският парламент да избира професионалисти, а не на квотен принцип

Надежда Йорданова: Крайно време е българският парламент да избира професионалисти, а не на квотен принцип

Христо Иванов: Няма да търпим замитане под килима на ексцесии и злоупотреба със сила от страна на полицията

Христо Иванов: Няма да търпим замитане под килима на ексцесии и злоупотреба със сила от страна на полицията

Всички видеа

Позиции

Позиция на пловдивската структура на Да, България: "Mястото на Альоша е в музей – в музея на историята ни!"

Позиция на пловдивската структура на Да, България: "Mястото на Альоша е в музей – в музея на историята ни!"

"Да, България" ще преговаря за коалиционно споразумение с "Продължаваме промяната"

"Да, България" ще преговаря за коалиционно споразумение с "Продължаваме промяната"

“Демократична България” внесе в НС предложение за създаване на временна комисия за изменение на конституцията

“Демократична България” внесе в НС предложение за създаване на временна комисия за изменение на конституцията

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK