“Ремонтът на автомагистрала “Тракия” трябва да бъде направен, но качествено и на стойност, която е разумна, а не на стойност, която никой не може да обясни. Как така, г-н Борисов? Елате тук с джипката и обяснете как така повече от два пъти скочи цената на километър. Сигурен съм, че има някакво обяснение и то е свързано с това, че властта свършва, мандатът свършва и трябва да се осигурят някакви финансови плащания, пасове към разни корпулентни приятели, хора с голям финансов апетит.” Това заяви председателят на “Демократична България” Христо Иванов във видео от участъка на автомагистралата край Чирпан, който вече се ремонтира след години на ограничения.
“Строителството се прави по най-бързия начин не заради Вас и не заради Вашето удобство. Целта е Бойко Борисов да може да пререже лентичката. Само че това, по познатата схема на корупционната дупка “Автомагистрали”, ще ни струва страшно много”, заяви Христо Иванов. Той цитира данни, според които през 2019 г. за ремонта е била посочена сумата от 1 млн. лв на километър, през 2020 г. – 1.35 млн. лв./км, а през 2021 г. Ремонтът поскъпва до 2.12 млн. лв. на км.
Съпредседателят на “Демократична България” припомни механизма на заобикаляне на закона за обществените поръчки чрез вътрешно възлагане, по който към държавното дружество “Автомагистрали” без конкуренция и прозрачност вече са насочени близо 5 млрд. лева.
“Бойко Борисов измисли схемата “Автомагистрали” и през нея вътрешно, все едно това е от джоба му и той си прехвърля парите от единия джоб в другия, се разпределят договори и се възлагат на строителни фирми без конкурс, без прозрачност, без отчетност и това са обичайните фирми, които папат около Бойко Борисов и захранват неговите приятели, най-известният от които е Пеевски, но не е само той”, заяви Иванов.
Той обясни, че е на “Тракия”, защото “искаме да ви покажем света извън джипката на Бойко Борисов”, като направи аналог с думите на зам. регионалния министър Николай Нанков, че от джипа, с който пътува премиерът светът изглеждал по различен начин.
“За тази схема Бойко Борисов няма да ви разкаже от джипката. Той ще се тупа в гърдите и непрозрачно, без гаранции за отчетност, за конкуренция и каквото и да било качество ще харчи пари, ако на 4 април не го спрем”, заяви Иванов.
Съпредседателят на “Демократична България заяви ангажимента на формацията за прекратяване на схемата със заобикалянето на обществени поръчки чрез вътрешно възлагане. “Ще има договори и пълна яснота и обществените пръчки ще бъдат прозрачни. Ще изчистим КЗК и регулаторите от калинки, ще реформираме прокуратурата, тя ще прогледне за цялата тази далавера, и по този начин ще има пари и за магистрали, и за БДЖ, и за заплати на учителите, и за преизчисляване на пенсиите, за да се живее достойно”, заяви Иванов.
В коментар за опитите на премиера Борисов да представи проблема с качеството на магистрала “Тракия” като отговорност единствено на правителството на Сергей Станишев Христо Иванов припомни, че конкретният участък е открит през октомври 2011 г., в средата на първия мандат на Бойко Борисов. “Този обект е колкото отговорност на “тройната коалиция”, толкова и на следващите”, каза Иванов.
Целия коментар на Христо Иванов вижте тук:
Още новини

Неприемливо е социален министър да говори за новите перспективи с Русия и Китай в руското посолство

Позицията на “Да, България” спрямо регулаторите е да подкрепим единствено кандидатури, издигнати от професионални организации и граждански сдружения - хора с доказано висока експертиза, обществена подкрепа и нравствени качества

Решение на ИС на "Да, България!" относно избора на членове на регулатори

В “Да, България” поддържаме позицията си за номинирани от професионалните и академичните общности кандидати за регулатори и органи на съдебната власт

Общо събрание на МО Плевен

Общо събрание на МО Белене
Медиатека

Ивайло Мирчев в "Тази сутрин"

Елисавета Белобрадова в "Денят на живо"

Надежда Йорданова в "12+3"
Позиции

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание