Изказваме най-искрени съболезнования на семейството на загиналия 15-годишен Филип, убит от пиян шофьор с 2.08 промила алкохол в кръвта на пешеходната пътека на ул. “Гурко” и “Шишман”. Това заявяват в позиция общинските съветници на “Демократична България” в Столичния общински съвет и напомнят, че като са предлагали десетки мерки срещу войната по софийските пътища, които обаче остават неприети.
“За нас най-важни са животът и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в СОС. Ще предприемем всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столична община и Общинския съвет. Част от тях са:
- Организиране на кампания „Не карам пил!“, която да настрои обществото абсолютно категорично срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.
- Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на МВР.
- Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.
- Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км./ч., както и автоматично наказание с видеокамери при превишаването на скоростта.
- Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта. Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.
- Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.
- Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу войната по пътищата.
- Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.
- Обезопасяване на спирките на градския транспорт.
- Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.
- Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.
- Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопаснотта в тях.
- Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.
- Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градския транспорт бърз и удобен.
- Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред личния автомобил.
- Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.
- Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.
- Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от центъра на града.
- Съдействие на АПИ за довършване на Софийски околовръстен път.
- Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик.
Участници в материала:
Още новини
Докато ГЕРБ не спре да бъде гостоприемник на политическия паразит Пеевски, тази криза ще продължи
Да се обединим около друг председател на парламента, зад когото няма политическо мнозинство
Ако всички оттеглят кандидатите си и консенсусно целият парламент избере Силви Кирилов, това ще отпуши Народното събрание, иначе Борисов отказва да се разграничи от Пеевски
Общо събрание на МО Лозенец, 28.11.2024
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Ивайло Мирчев: Първо лидерска среща с ГЕРБ, после с юридическите екипи
Медиатека
Ивайло Мирчев в "Здравей, България"
Божидар Божанов в "Тази сутрин"
Елисавета Белобрадова в "PrimeTime"
Позиции
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.
Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.