Става дума за усилие, което е общо – да довършим това, което започнахме с предишната точка. Защото проблемът не е просто в това, че някакви полицаи са нарушили правилата. Проблемът е, че те го направиха като изпълнение на политическа поръчка. Те го направиха, охранявайки една власт, включително властта на главния прокурор. И затова предлагаме на Вашето внимание решение за внасяне на доклад от главния прокурор на Република България: Народното събрание, на основанине чл. 86, ал. 1, вр. с чл. 84 т. 16 от Конституцията на Република България и чл. 87 от Правилника за дейността на Народното събрание реши: Главният прокурор на Република България в срок до 20 август 2021 г. да внесе за разглеждане в Народното събрание доклад за дейността на прокуратурата и разследващите органи по прилагането на закона във връзка със случаите на упражнено полицейско насилие и употреба на помощни средства от длъжностни лица срещу протестиращи граждани в периода 1 юли – 30 септември 2021 г., включтелно за предприетите действия за установяване на лицата, превишили правомощията си, имената на наблюдаващите прокурори и причините за забавяне на разследването.
Г-н Гешев през медиите вече успя да каже, че това щяло да наруши разделението на властите, представете си.
Аз ви призовавам да гласуваме за това решение, да го подкрепим, независимо от позицията на г-н Гешев, защото става дума за централен въпрос затова как се прилага държавната наказателна политика. Сава дума за системен проблем. България е загубила в Европейския съд по правата на човека над 50 дела за неадекватно разследване на полицейско насилие. Това е ситстема, колеги. Благодарение на това, че сме загубили тези над 50 дела България по тази тема е поставена на специално наблюдение от ЕСПЧ. Поредното наблюдение върху България. Поредното ограничение на нашия правосъден и институционален суверенитет. Поредният срам!
Ако се твърди, че е имало следствена тайна, но тази следствена тайна се отнася до незапочнати разследвания до онзи ден, каква следствена тайна?
Ако се твърди, че имало следствена тайна, но тази следствена тайна може би се използва всъщност да се покрият материалите, да може да се използва като повод да не се предоставят на Народното събрание и на комисиите, кой ако не Народното събрание да провери този начин на прилагане на държавната наказателна политика?
Ако всъщност става дума за това, че прокуратурата е покривала тези престъпления и си е затваряла очите за тях, за да обслужи интереса на Гешев, защото хората протестираха срещу него, тук става дума за един тежък конфликт на интереси – Гешев, чиято оставка искаха тези хора, покрива хората, които биха и малтретираха протестиращите. Не ви ли се струва проблем, който няма къде другаде, освен тук, в парламента да бъде разгледан?
Искам да дам консултация на г-н Гешев. Има един начин да не идва – да си подаде оставката.
Още новини
Парламентът може да започне работа след избирането на председател, като отприщи бента на безобразията.
Докато ГЕРБ не спре да бъде гостоприемник на политическия паразит Пеевски, тази криза ще продължи
Да се обединим около друг председател на парламента, зад когото няма политическо мнозинство
Ако всички оттеглят кандидатите си и консенсусно целият парламент избере Силви Кирилов, това ще отпуши Народното събрание, иначе Борисов отказва да се разграничи от Пеевски
Общо събрание на МО Лозенец, 28.11.2024
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Медиатека
Божидар Божанов в "Панорама"
Надежда Йорданова в "Лице в лице"
Божидар Божанов в "Денят ON AIR"
Позиции
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.
Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.