Време е обществото да знае истината за военната авиация за постигане на реално съгласие за бъдещето ѝ

21 юни 2018, четвъртък Viber

Време е обществото да знае истината за военната авиация за постигане на реално съгласие за бъдещето ѝ

Ние от „Демократична България“ настояваме паралелно с разследването на последния трагичен инцидент във ВВС, отговорните лица – президентът и върховен главнокомандващ, министър-председателят, министърът на отбраната и началникът на отбраната, командирът на ВВС и командирите на авиобази да представят пред обществото истината за състоянието на техниката и нивото на подготовка на личния състав, заедно с конкретни мерки и съответните ресурси за привеждане на експлоатацията на техниката и подготовката на хората в съответствие с националните изисквания и тези в НАТО и ЕС.

Безотговорно и непрофесионално е да се поема необоснован риск при учения, паради и демонстрации, дори при операции. Искаме обществото да знае имената на отговорните за състоянието на ВВС и конкретните решения по носене на тази отговорност.

Обществото има право да знае, за да реши каква авиация иска да поддържа, включително ресурсно! Пилотите и целият състав на ВВС заслужават уважение и не само – заслужават честно решение какво могат да получат като ресурс. В отговор обществото заслужава да знае каква авиация можем да имаме при спазване на стандартите на НАТО и ЕС.

Технически казано, причината за катастрофата е загуба на подемна сила, довела до падането на вертолета Ми-17 в авиобаза Крумово. Причините винаги са две – обективна (техническа неизправност) или субективна (пилотска грешка). Техническата неизправност води до спиране на двигателя или работата на витлата, при което се губи подемната сила.  Пилотската грешка е поставяне на машината в критичен режим на полет, от което следва срив  на подемната сила.
Въпреки че поради опитността на летците и несложната задача, пилотската грешка е почти изключена, не бива един летец за 25 години служба да има налетени само 600 часа! Ако се замислим, това са 2 часа на месец (2 задачи по около 40 минути), при норма в НАТО 13-15 часа.
При летците, тази неадекватност при планирането и осигуряването на ресурсите от управляващите и съгласието на командирите с това състояние води до загуба на безценното -човешки живот.

Базхаберието на управляващите и послушанието на командирите при поддържането на авиационната техника „по състояние”, а не според процедурите, предписани от производителите, може да осигури „израстване“ в политиката и армията , но застрашава живота и то не само на пилотите.

Извършването само на малки ремонти в авиационните бази и средни ремонти в сертифицираните български военни заводи при липса на периодични капитално-възстановителни ремонти от производителя (не става въпрос само за двигатели, а за целия летателен апарат), водят до критично повишаване на вероятността за технически неизправности, поради умора на материала, вътрешно-структурни проблеми или изтичане на ресурса. Без замяна на частите и апаратите с изтекъл ресурс с нови, при опасно „изкуствено“ удължаване на ресурсите по „видимо състояние”, без неразрушителен структурен контрол от производителя, с прехвърляне на части от един летателен апарат на друг (канибализъм) по документи, одобрени и подписани от отговорни, но всъщност „безотговорни“, ръководители  на принципа „руската техника е здрава и при мен няма да се случи, а когато се случи аз вече ще съм недосегаем”, водят до катастрофи и загуба на човешки живот. По предписанията на производителите руската техника в българската авиация отдавна е приземена, а продължаването на експлоатацията й е „руска рулетка” за летците и реалити шоу за управляващите.

Наливането на десетки милиони в двигателите и дългосрочна поддръжка основно на МиГ-29 по никакъв начин не допринася за интеграцията ни в НАТО и Европейската отбрана, а води до пилеене на пари на гражданите (печелене на комисионни) и удължаване на този порочен модел. Решението е максимално бързо преминаване към нова техника и използването ѝ по стандартите на НАТО със солидарната помощ на съюзниците за този преход. В същото време летене и експлоатация на старата техника от времето на Варшавския договор  следва да се ограничи до минимално необходимото и при спазване на всички изисквания за безопасност и ефективно управление на риска. Факт е, че български фирми поддържат същите хелекоптери за Афганистан през агенцията на НАТО за доставка и поддръжка (NSPA) – т.е. знаем и можем, просто трябва да спазваме правила – наши и тези в НАТО и ЕС, когато става въпрос за живот на български граждани.

Демократична България

Последни видеа:

  1. Ивайло Мирчев пред bTV 15 септември 2021, сряда
  2. Стефан Тафров пред Bulgaria On Air 14 септември 2021, вторник
  3. Атанас Славов пред БНТ 13 септември 2021, понеделник

Какво е „Да, България!“?

Ние сме политическата партия, която разобличава корупцията с имена и адреси и се противопоставя с действия на превземането на страната ни. Вярваме, че България може много повече!

Вижте повече

Следете ни във:

  1. Instagram
  2. YouTube

Още новини

Христо Иванов: Ще ни се наложи да се научим да бъдем съизмерими и смирени, и да търсим сечение на интереси

15.09.2021

Вижте още...

Парламентът гласува два закона от съдебната реформа в последния си ден

15.09.2021
Вижте още

Прокуратурата е започнала и прекратила 14 преписки срещу Пеевски

14.09.2021
Вижте още
Всички новини

Медиатека

Ивайло Мирчев пред bTV

Ивайло Мирчев пред bTV

Стефан Тафров пред Bulgaria On Air

Стефан Тафров пред Bulgaria On Air

Атанас Славов пред БНТ

Атанас Славов пред БНТ

Антоанета Цонева пред NOVA

Антоанета Цонева пред NOVA

Ивайло Мирчев пред БНТ

Ивайло Мирчев пред БНТ

Стефан Тафров пред NovaNews

Стефан Тафров пред NovaNews

Всички видеа

Позиции

Христо Иванов: Позиционирането спрямо Гешев ще определи разпределението в бъдещото НС

Христо Иванов: Позиционирането спрямо Гешев ще определи разпределението в бъдещото НС

Декларация по повод 9 септември: За да има помирение, трябва да има покаяние

Декларация по повод 9 септември: За да има помирение, трябва да има покаяние

Христо Иванов: Под никаква форма няма да бъдем част от управление заедно с ГЕРБ или ДПС

Христо Иванов: Под никаква форма няма да бъдем част от управление заедно с ГЕРБ или ДПС

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK