Време е обществото да знае истината за военната авиация за постигане на реално съгласие за бъдещето ѝ

21 юни 2018, четвъртък Viber

Време е обществото да знае истината за военната авиация за постигане на реално съгласие за бъдещето ѝ

Ние от „Демократична България“ настояваме паралелно с разследването на последния трагичен инцидент във ВВС, отговорните лица – президентът и върховен главнокомандващ, министър-председателят, министърът на отбраната и началникът на отбраната, командирът на ВВС и командирите на авиобази да представят пред обществото истината за състоянието на техниката и нивото на подготовка на личния състав, заедно с конкретни мерки и съответните ресурси за привеждане на експлоатацията на техниката и подготовката на хората в съответствие с националните изисквания и тези в НАТО и ЕС.

Безотговорно и непрофесионално е да се поема необоснован риск при учения, паради и демонстрации, дори при операции. Искаме обществото да знае имената на отговорните за състоянието на ВВС и конкретните решения по носене на тази отговорност.

Обществото има право да знае, за да реши каква авиация иска да поддържа, включително ресурсно! Пилотите и целият състав на ВВС заслужават уважение и не само – заслужават честно решение какво могат да получат като ресурс. В отговор обществото заслужава да знае каква авиация можем да имаме при спазване на стандартите на НАТО и ЕС.

Технически казано, причината за катастрофата е загуба на подемна сила, довела до падането на вертолета Ми-17 в авиобаза Крумово. Причините винаги са две – обективна (техническа неизправност) или субективна (пилотска грешка). Техническата неизправност води до спиране на двигателя или работата на витлата, при което се губи подемната сила.  Пилотската грешка е поставяне на машината в критичен режим на полет, от което следва срив  на подемната сила.
Въпреки че поради опитността на летците и несложната задача, пилотската грешка е почти изключена, не бива един летец за 25 години служба да има налетени само 600 часа! Ако се замислим, това са 2 часа на месец (2 задачи по около 40 минути), при норма в НАТО 13-15 часа.
При летците, тази неадекватност при планирането и осигуряването на ресурсите от управляващите и съгласието на командирите с това състояние води до загуба на безценното -човешки живот.

Базхаберието на управляващите и послушанието на командирите при поддържането на авиационната техника „по състояние”, а не според процедурите, предписани от производителите, може да осигури „израстване“ в политиката и армията , но застрашава живота и то не само на пилотите.

Извършването само на малки ремонти в авиационните бази и средни ремонти в сертифицираните български военни заводи при липса на периодични капитално-възстановителни ремонти от производителя (не става въпрос само за двигатели, а за целия летателен апарат), водят до критично повишаване на вероятността за технически неизправности, поради умора на материала, вътрешно-структурни проблеми или изтичане на ресурса. Без замяна на частите и апаратите с изтекъл ресурс с нови, при опасно „изкуствено“ удължаване на ресурсите по „видимо състояние”, без неразрушителен структурен контрол от производителя, с прехвърляне на части от един летателен апарат на друг (канибализъм) по документи, одобрени и подписани от отговорни, но всъщност „безотговорни“, ръководители  на принципа „руската техника е здрава и при мен няма да се случи, а когато се случи аз вече ще съм недосегаем”, водят до катастрофи и загуба на човешки живот. По предписанията на производителите руската техника в българската авиация отдавна е приземена, а продължаването на експлоатацията й е „руска рулетка” за летците и реалити шоу за управляващите.

Наливането на десетки милиони в двигателите и дългосрочна поддръжка основно на МиГ-29 по никакъв начин не допринася за интеграцията ни в НАТО и Европейската отбрана, а води до пилеене на пари на гражданите (печелене на комисионни) и удължаване на този порочен модел. Решението е максимално бързо преминаване към нова техника и използването ѝ по стандартите на НАТО със солидарната помощ на съюзниците за този преход. В същото време летене и експлоатация на старата техника от времето на Варшавския договор  следва да се ограничи до минимално необходимото и при спазване на всички изисквания за безопасност и ефективно управление на риска. Факт е, че български фирми поддържат същите хелекоптери за Афганистан през агенцията на НАТО за доставка и поддръжка (NSPA) – т.е. знаем и можем, просто трябва да спазваме правила – наши и тези в НАТО и ЕС, когато става въпрос за живот на български граждани.

Демократична България

Още новини

Когато се засягат чувствителни интереси - политически или на определени хора от бизнеса, прокуратурата работи селективно и поръчково по висшите етажи на властта

Когато се засягат чувствителни интереси - политически или на определени хора от бизнеса, прокуратурата работи селективно и поръчково по висшите етажи на властта

Борисов или държи отворена вратата за забавяне на еврозоната, или умишлено се създава впечатление за извънредно тежка ситуация, за да може ГЕРБ да оберат каймака и да излезе, че те са свършили всичката работа, ако влезем в еврозоната

Борисов или държи отворена вратата за забавяне на еврозоната, или умишлено се създава впечатление за извънредно тежка ситуация, за да може ГЕРБ да оберат каймака и да излезе, че те са свършили всичката работа, ако влезем в еврозоната

Как е възможно гражданска активистка група  да установи местоположението на Петьо Еврото, а българските служби за сигурност и МВР не успяват?

Как е възможно гражданска активистка група да установи местоположението на Петьо Еврото, а българските служби за сигурност и МВР не успяват?

Ние имаме много конкретни предложения, които отчитат нуждата за адекватно заплащане в сектор сигурност, но разграничават различните функции в МВР – служителите с полицейски функции или такива по гражданска защита и пожарна безопасност и служители с чисто административни функции.

Ние имаме много конкретни предложения, които отчитат нуждата за адекватно заплащане в сектор сигурност, но разграничават различните функции в МВР – служителите с полицейски функции или такива по гражданска защита и пожарна безопасност и служители с чисто административни функции.

Сериозната политическа задача е да имаш стабилно мнозинство, което да постига целите си, а не да направиш тази много крехка конструкция, в която ставаш заложник на партии, скептични по отношение на еврозоната

Сериозната политическа задача е да имаш стабилно мнозинство, което да постига целите си, а не да направиш тази много крехка конструкция, в която ставаш заложник на партии, скептични по отношение на еврозоната

Влизането на България в еврозоната е национален приоритет и като такъв той трябва да бъде адекватно преследван, а не саботиран

Влизането на България в еврозоната е национален приоритет и като такъв той трябва да бъде адекватно преследван, а не саботиран

Всички новини

Медиатека

Божидар Божанов в "Денят започва"

Божидар Божанов в "Денят започва"

Антоанета Цонева гост в Дарик радио

Антоанета Цонева гост в Дарик радио

Бойко Димитров в "Добро утро, Европа"

Бойко Димитров в "Добро утро, Европа"

Всички видеа

Позиции

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK