Емил Георгиев има магистърска степен по история от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и по бизнес – администрация от Сити юнивърсити, Сиатъл. Завършва в Харвард бизнес скул „Създаване на споделена стойност“ – курс при проф. Майкъл Портър.

Емил Георгиев е експерт по маркетинг и преводач от английски, предприемач  в маркетинговия сектор.

Заедно със своите колеги въвежда на пазара и подпомага изграждането на стотици жизнеспособни и печеливши местни и международни марки, а с програмите си  pro bono предоставя безвъзмездно професионална помощ в областта на комуникациите на неправителствени организации.

Негов превод и редакция на български език са: „Хаотика. Мениджмънт и маркетинг в епохата на турбулентността“ и „Маркетинг 3.0 от продуктите към клиентите към човешкия дух“, на проф. Филип Котлър.