Избори 2024: Подкрепете ни с номер 26 в бюлетината!

Състоянието на пътната мрежа в Северна България изисква спешни мерки

Икономическата пропаст между Северна и Южна България е

пряко свързана с проблемите в инфраструктурата 

 На официална среща-дискусия вчера в град Варна, експерти от  ПП „Движение Да България“ в сферата на регионалното развитие, транспорта и инфраструктурата представиха задълбочен анализ на проблемите в сектора.

Според експертите 6 млрд. лева са необходимите средства за строеж на цялата базова пътна инфраструктура в Северна България и вертикални връзки с Южна България.  При допълнителни приходи от 550 до 700 млн. лв годишно от бъдеща тол система тези 650 км магистрали, скоростни пътища и тунел Шипка могат да бъдат изградени за 10 години.

За поддръжка и ремонт на съществуващата републиканска пътна мрежа са необходими 7,5 млрд. лв. В следващите 5 години приходи от винетки и др. биха били около 300 млн. лв. годишно.

Според експерти на Движението увеличаване на качеството на живот, нови инвестиции, повишаване за заплатите, по-добри условия за бизнес, по-бързо и сигурно придвижване, прекратяване на обезлюдяването на цели региони в Северна България – всичко това може да бъде постигнато с изграждане в ускорени срокове на:

  • магистрала Хемус;
  • магистрала Велико Търново – Русе;
  • скоростен път или магистрала Ботевград – Видин;
  • скоростен път Шумен – Русе;
  • автомагистрала Черно море;
  • скоростна железопътна връзка между Карнобат и Варна (с което ще бъде завършено цялостно скоростно железопътно трасе между София и Варна);
  • тунели под Шипка и Петрохан (които да свързват Северна с Южна България).

Експертите на „Да, България!“ са обезпокоени за състоянието и изграждането на основната пътна артерия на Северна България – магистрала Хемус – която по техни думи скоро няма да видим завършена. По официални данни, за периода 2009 г. – 2016 г. по магистрала Хемус са построени общо 15,5 км. За периода 2016 г. – 2020 г.  засега правителството е планирало 25,3 км. В експлоатация са само 168 от общо 433 км. Предвижда се евентуално строителство на само още 50 км до разклона за Плевен/Ловеч, с което километрите биха станали 250 от необходимите 433.

В свое скорошно интервю министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков сподели, че „магистрала Струма се строи по график“. Експертите на „Да, България!“ категорично опровергаха твърдението, че е  възможно строежът да бъде завършен навреме. Те информираха, че остава да се построят лотове 3.1, 3.2 и 3.3. По график се строи само 3.3. Строителството на лот 3.1 е започнало, след като договорът с изпълнител беше подписан преди 2 години. Търгът за тунел Железница се обявява за трети път, а лот 3.2 през дефилето изпитва огромни затруднения.

По време на срещата-дискусията експертите споделиха, че сме свидетели на повърхностно видими подобрения в градската среда с лошо качество и функционалност. На фона на това се извършват всякакви противообществени съглашателства на политическите партии в местните органи на властта. Видима е тотална декапитализация на общинските ресурси, като общините постоянно губят приходите си. Според тях липсват законодателни инициативи в помощ на общините за справяне с наболели проблеми – защита на културно наследство, спазването на общинските наредби и др.

Експертите също така информираха, че изработването на общи устройствени планове на общините се е превърнало в самоцел и на практика липсва контрол от страна на държавата за изпълнение на сроковете и дейностите по създаването им. Под претекст за граждански интерес се усвояват защитени територии, плановете се изготвят без публичен контрол и онлайн визуализации. Не на последно място – качеството на обществените строежи е основен проблем на управлението на национално и общинско ниво. Като причини за това бяха изтъкнати порочни търгове с лобистки задания и липса на санкции към некачествени изпълнители. Експертите допълниха, че продължава процесът на  презастрояване на градове и защитени територии. Това влияе изключително негативно върху качеството на живот и отдих на населението и вреди на туризма.

Още новини

Покана за Учредително събрание на местна организация в гр. Каварна

Покана за Учредително събрание на местна организация в гр. Каварна

Oбщо събрание на МО Велико Търново 

Oбщо събрание на МО Велико Търново 

Ивайло Мирчев: Едно голямо момче в момента, Пеевски, търси мнозинство, с което да бъде избран негов председател на НС.

Ивайло Мирчев: Едно голямо момче в момента, Пеевски, търси мнозинство, с което да бъде избран негов председател на НС.

Ивайло Мирчев: Борисов е бащата на санитарния кордон, не сме го измислили ние.

Ивайло Мирчев: Борисов е бащата на санитарния кордон, не сме го измислили ние.

ГЕРБ не просто не отстъпват от Рая Назарян, а саботират процесите и не инициират никакво решение на проблема

ГЕРБ не просто не отстъпват от Рая Назарян, а саботират процесите и не инициират никакво решение на проблема

Общо събрание на МО Брюксел

Общо събрание на МО Брюксел

Всички новини

Медиатека

Божидар Божанов в "Неделя 150"

Божидар Божанов в "Неделя 150"

Ивайло Мирчев в "120 минути"

Ивайло Мирчев в "120 минути"

Манол Пейков в "Тази събота и неделя"

Манол Пейков в "Тази събота и неделя"

Всички видеа

Позиции

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.

Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.

Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.

Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK