Предлагаме изменения в наредба №Н-18 за касовите апарати

До министъра на финансите

на Република България

Копие до Министерски съвет

на Република България

ПРЕДЛОЖЕНИЕ ПО ЧЛ. 117 АПК

От:

Демократична България Обединение, представлявано от

Христо Любомиров Иванов

Атанас Петров Атанасов

и лично от

Христо Любомиров Иванов

Атанас Петров Атанасов

Всички с адрес: София, бул. Драган Цанков 12-16, ет. 2, ап. 7

ОТНОСНО: изменение на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018 г.)

Уважаеми г-н министър,

До 31 март всички регистрирани по ДДС фирми трябва да обновят касовите апарати и софтуера, който използват, с одобрен от НАП.

Новата Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018 г.) е в ущърб на бизнеса не само заради цената, която трябва да се плати (над 200 млн. лв.), но и поради допълнителните изисквания, които се въвеждат за всички фирми, използващи търговски софтуер.

Причините, поради които срокът даден на фирмите е нереално кратък, са:

– Наредбата бе приета в края на септември 2018 г. За малките и средни компании е предизвикателство до 31 март 2019 г. да обновят софтуера, който използват за работата си.

– Самите софтуерни компании, които актуализират и регистрират софтуера си в НАП, тепърва публикуват синхронизирани с изискванията на наредбата версии. Към 20 януари само 6 софтуерни разработчици са готови със софтуер в съответствие с изискванията на НАП.

– Към 18 февруари 2019 г. готови за продажба са недостатъчен брой модели касови апарати. Голяма част от производителите все още не са приключили сертификацията на фискалните си устройства в Българския институт по метрология.

– Дори да приемем, че към началото на февруари всички фискални устройства са готови за продажба, то времето до 31 март е крайно недостатъчно за обучение на сервизните фирми и замяната на над 250 000 касови апарати.

– Всички големи вериги заведения, супермаркети и магазини ще имат затруднения да обновят софтуера и фискалните си устройства до крайния срок, поради специфики на използването им.

– Софтуерните интегратори няма да успеят в този срок да обслужат всички свои клиенти, за да не бъдат в нарушение на закона от 1 април.

– Изискването софтуерът да бъде задължително с интерфейс на български език е удар срещу компаниите (в по-голямата си част международни), опериращи с чужди софтуерни продукти.

Какво ще се случи, ако срокът не бъде удължен:

– Много фирми, болници, обществени заведения, градският транспорт няма да са изпълнили изискванията на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018 г.). Изборът пред тях ще бъде да работят в разрез със закона и да рискуват глоба от НАП или да спрат работа.

– Сервизните фирми няма да успеят да обновят фискалните устройства на фирмите качествено и в срок.

– Софтуерните разработчици няма да успеят да предоставят качествени версии на програмите си, рискувайки загуба на информация и неправилна работа на софтуерните продукти, инсталирани във фирмите.

– Разходите на бизнеса за нови версии на използвания софтуер, коригиращи несъответствия с Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018 г.), ще се увеличат. 

– Гореизброеното ще доведе до хаос в цели сектори на икономиката, а преждевременната подмяна на софтуера може да доведе до допълнителни загуби за фирмите, свързани с неправилното му функциониране.

Какво предлагаме:

Преразглеждане на изискванията към софтуера на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018 г.) по отношение свръхрегулацията на данни и процеси във фирмите, които често представляват чувствителна бизнес информация.

– Промяна на изискванията на наредбата, за да се предотврати възможността софтуерните разработчици да предоставят допълнителен софтуер, който да бъде в разрез с разпоредбите ѝ.

– Удължаване на срока за подмяна на всички фискални устройства и софтуер до 31 декември 2019 г.

– Промяна на изискванията с предоставяне на алтернатива за фискализация чрез каса или електронни документи, подавани към НАП.

– Наредба № Н-18, която по първоначалния си замисъл регламентираше единствено функционирането на фискалните устройства, да се превърне в закон и изискванията в него да не се променят с честота по-малка от поне 5 години.

            На основание гореизложеното и чл. 117 АПК, като първа стъпка правим предложение до Министъра на финансите да измени Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018г.), като отложи влизането й в сила, ведно със следващите по-долу изменения.

            Предлагаме съответните промени в Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018г.) да бъдат приети поне месец преди 31 март 2019 г. с оглед избягване на ненужното натоварване както на данъчно задължените лица, така и на доставчиците на необходимите устройства и програмно обезпечение.

            Прилагаме проект за изменение на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № Н-18 (ДВ. бр.80 от 28 Септември 2018г.) във връзка с гореизложеното.

                                                                                   С уважение:

                                                                                   Христо Иванов

                                                                                   Атанас Атанасов



Още новини

Няма да мълчим, когато виждаме, че има нездраво влияние в институциите и не се случва най-доброто за България

Няма да мълчим, когато виждаме, че има нездраво влияние в институциите и не се случва най-доброто за България

Не може лидерът на управляващата партия да коментира възнаграждения на журналисти, да поставя под въпрос възможността за медиен плурализъм в България. Това е първа крачка към ограничаване свободата на всички граждани.

Не може лидерът на управляващата партия да коментира възнаграждения на журналисти, да поставя под въпрос възможността за медиен плурализъм в България. Това е първа крачка към ограничаване свободата на всички граждани.

Ние ще продължим да настояваме за кандидати с високи нравствени и морални качества, доказани професионалисти, които не могат да бъдат изнудвани, при избора на всички регулатори

Ние ще продължим да настояваме за кандидати с високи нравствени и морални качества, доказани професионалисти, които не могат да бъдат изнудвани, при избора на всички регулатори

Когато се засягат чувствителни интереси - политически или на определени хора от бизнеса, прокуратурата работи селективно и поръчково по висшите етажи на властта

Когато се засягат чувствителни интереси - политически или на определени хора от бизнеса, прокуратурата работи селективно и поръчково по висшите етажи на властта

Борисов или държи отворена вратата за забавяне на еврозоната, или умишлено се създава впечатление за извънредно тежка ситуация, за да може ГЕРБ да оберат каймака и да излезе, че те са свършили всичката работа, ако влезем в еврозоната

Борисов или държи отворена вратата за забавяне на еврозоната, или умишлено се създава впечатление за извънредно тежка ситуация, за да може ГЕРБ да оберат каймака и да излезе, че те са свършили всичката работа, ако влезем в еврозоната

Как е възможно гражданска активистка група  да установи местоположението на Петьо Еврото, а българските служби за сигурност и МВР не успяват?

Как е възможно гражданска активистка група да установи местоположението на Петьо Еврото, а българските служби за сигурност и МВР не успяват?

Всички новини

Медиатека

Ивайло Мирчев в "Панорама"

Ивайло Мирчев в "Панорама"

Божидар Божанов в "Делници"

Божидар Божанов в "Делници"

Свилен Трифонов в "ДEНЯТ ON AIR"

Свилен Трифонов в "ДEНЯТ ON AIR"

Всички видеа

Позиции

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK