Във връзка, с изявлението на инж. Румен Илиев, изпълнителен директрор на Областно пътно управление Варна, че „правилото за винетен стикер важи за всички, дори и за тези, които работят или живеят във вилни зони, селищни образувания и местности, намиращи се след табелите за изход от града.
„ДА, България“ – Варна, напомня на управляващите, че имат ангажимент към жителите и гостите на град Варна да се грижат за добрата жизнена среда, да се движат безплатно и необезпокоявани, за да изпълняват ежедневните си ангажименти като се стимулират и заздравяват връзките между града и близките села и селищни образувания, в унисон с изискванията на българското и европейското законодателство. Това е напълно в правомощията на управляващите.
Припомняме им за възможностите, които им дава действащата нормативна уредба в тази връзка:
– Границите на град Варна, са утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството с одобряването на Общия устройствен план (ОУП) на община Варна и местоположението на пътни знаци Д11 и Д12 (начало и край на населено място) трябва да бъдат поставени в съответствие с границата, отразена в ОУП на община Варна, както и границите на селищните образувания. Основанията за това са чл. 106, т. 1 на ЗУТ и § 5, т. 6 от ДР на ЗУТ, във връзка с § 23, ал. 1 от ЗР на ЗУТ и „Списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса“. Списъкът може да бъде видян тук: http://www.api.bg/files/
– Редно е, Министерски съвет да се съобрази и с трайно въведената практика, да не се събира такса за ползването на пътната инфраструктура в участъци, в ареала на функционалната градска зона (зоната на ежедневно пътуващите), какъвто е случаят с Аспарухов мост..
– През 2005 година, след въвеждането на винетните стикери, тогавашният градоначалник Кирил Йорданов внесе искане до Министерския съвет, три отсечки от републиканската пътна мрежа, да бъдат включени в урбанизираната част на града. Очевидно искането не е прието. Само можем да гадаем защо не се е стигнало до подписване на споразумение между Община Варна и Агенция „Пътна инфраструктура“.
Вероятно „камъка на раздора“ е фактът, че споменатите в искането пътища са държавна собственост и според тогавашният кмет те трябва да останат държавна собственост. Тоест управлението и финансирането са в основата на непроменените граници, означени от табелите. След одобряването на ОУП на община Варна, има основания за промяна на това становище.
От „ДА, България“ – Варна, настояваме за определяне на нов списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса, който да е в интерес на гражданите и който да бъде подложен на обществен дебат преди приемането му.
Считаме, че урбанизираните граници на града, отдавна надхвърлят тези, които са обозначени с табели и е време да бъдат актуализирани.
ПП „Движение Да България“ – Варна
Още новини

Христо Иванов: От големите политически цели няма да отстъпим и днес го показваме

Стела Николова: Време е да гарантираме правата на психично болните пациенти

Христо Иванов: Второто четене на конституционните промени ще е през декември

Атанас Славов: Целта е да няма корупционни дела на трупчета

“Да, България” наложи наказание “предупреждение за изключване” на Мустафа Емин

Христо Иванов: България започва да излиза от ролята на обичайния заподозрян за най-корумпирана страна
Медиатека

ЛИПСВАЩИ ЛЕКАРСТВА: Защо Здравната комисия сезира ДАНС и МВР

Божанов: Късаме синия талон, но да запазим "златния", КАТ може да опрости нарушение

Атанас Славов, министър на правосъдието в „Стълбището“ на Дарик
Позиции

"Да, България" ще преговаря за коалиционно споразумение с "Продължаваме промяната"

“Демократична България” внесе в НС предложение за създаване на временна комисия за изменение на конституцията

„Демократична България“: Бързо и ефикасно да бъдат неутрализирани заплахите срещу журналиста Атанас Чобанов