Истината e, че няма пари за увеличението, което искат синдикатите. В момента общата сума на възнаграждението за всички служители в транспортния сектор възлиза на 312 млн. лв. годишно. Миналата година увеличихме заплатите на всички с 15%, което е допълнителен разход от 50 млн. лв. годишно. Има и бонуси на стойност 15 млн. лв. на година. В момента машинистите в “Метрополитен” печелят средно 4800 лв. бруто, 3800 лв. средно взимат водачите в “Столичен автотранспорт”, а 3500 лв. е средното възнаграждение в “Столичен електротранспорт”. Служебният кабинет “Главчев” обеща увеличение с 10% на възнагражденията през 2025-а година, но реално държавата отпусна 5% за повишаване на заплатите. Предлагаме това увеличение да е само за водачите.
Реално и сега възнагражденията не са ниски. Проблемът е, че нямаме допълнителни средства, защото и в момента без увеличенията за 2025-а г. регистрираме планирана загуба от 26 млн. лв. Откъде да вземем още пари за исканите увеличения от синдикатите? Поискахме ги от държавата – тя казва, че няма да ги даде. Софиянци не трябва да стават заложници на опита за блокаж на целия град. Не разбирам защо протестът не се премести пред Министерството на финансите.
Важно е да благодарим на “Метрополитен”, защото осигуриха шест допълнителни влака и градът не е блокиран. В електротранспорта няма напускащи водачи. Има проблем само със “Столичен автотранспорт”, чийто шеф бе назначен там с гласа на Ваня Григорова. Да, има неравенство във възнагражденията между младите и по-опитните шофьори заради разликата в прослуженото време. Затова ние предлагаме да дадем допълнителните пари от държавата за бонуси, разпределени равномерно между шофьорите. Сега размерът на средния бонус е 291 лева, а с тези пари и младите, и старите водачи ще взимат с по 600 лв. бонуси.
Ще трябва да има съфинансиране от страна на държавата, защото тази година сме на минус 26 млн лв. Как да си позволим исканото увеличение? Откъде да вземем средства за него – от парите за нови детски градини или от средствата за ремонти на булеварди? Синдикатите не постъпват честно. Бяха обявили, че ще протестират от 4:00 до 8:00 часа. Вчера изневиделица в 15:00 следобед се оказа, че ще протестират до 12:00 часа, а сега заплашват да удължат протеста. Виждам последователни и целенасочени опити да бъде бутнат Васил Терзиев от кметското място.
Пари за градския транспорт могат да се вземат от две направления – или от държавата, която не иска да дава, или ако вдигнем цените на картите и билетите. Аз лично не подкрпеям втория вариант, защото ако увеличим цените, ще има отлив на пътници с градския транспорт, което е безсмислено.
Когато се говори за неизправности в подвижния състав, отговорен на първо място е шефът на “Столичен автотранспорт”. Той е назначен с гласа на Ваня Григорова, която обиждаше протестиращите за нощния градски транспорт и ги наричаше кухи хора.
Или 5%-ото увеличение от държавата отива за водачите, или увеличаваме цените на билетите и картите за градски транспорт. Защо синдикатите трябва да причиняват това на всички граждани на София? Остава усещането, че със съдействието на държавата те нарочно блокират София.
– Симеон Ставрев в “България сутрин“, Bulgaria ON AIR
Още новини

Ивайло Мирчев: Над Таки и Ковачки има политически чадър, Борисов и Пеевски мълчат

Божидар Божанов: Министър Митов остана само с подкрепата на Пеевски

Ивайло Мирчев за трагичната смърт на Явор Георгиев от Варна: ГЕРБ са отговорни за продължаващото полицейско насилие

Божидар Божанов: Назначенията на „Новото начало“ в МВР избухват в ръцете на министър Митов

Надежда Йорданова: Прокуратурата се оправдава арогантно за своите провали, къде са разследванията

Постоянното влизане в битки с правителство, с политически партии, с управляващи и опозиция е странна тактика за една президентска институция
Медиатека

Ивайло Мирчев в "Денят започва"

Божидар Божанов в "Тази сутрин"

Надежда Йорданова в "Здравей, България"
Позиции

“Да, България” подкрепя инициативата за издигане на единна кандидатура за президент на демократичната общност чрез предварителни избори

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за препотвърждаване на ангажимента на България за влизане в еврозоната на 1 януари 2026 г.

ДБ: Скандалът с контрабандните цигари в Пловдив води към Пеевски