За мен действията на “Спаси София” са позициониране за следващите избори, което им дава повече възможност да критикуват кмета Васил Терзиев. По-важното е, че с Борис Бонев и останалите колеги от СС продължаваме да работим заедно. Не може да се каже, че предизборната програма не се изпълнява, защото има пределно ясни отчети какво се случва в Столична община. Разширява се метрото, започнаха да се строят много повече училища и детски градини, готови са и проекти за много повече зелени пространства в града. Прави се основният ремонт на “Александър Стамболийски”, прави се мостът на “Бакърена фабрика”, проектират се и се строят нови детски градини. Тази седмица почти всеки ден имаше първа копка или откриване на нови детски градини и училища. Тази година започваме над 1000 нови места, а другите проекти са за 5000-6000 нови места. Факт е, че всичко това се случва с по-бавни темпове, но има обективни фактори за забавянето. Васил Терзиев и неговият екип полагат максимални усилия и това ще си проличи в следващите години.
Вчера на заседание на Съвета на директорите на “Метрополитен” са взели решение да отстранят инж. Стоян Братоев от поста изпълнителен директор – ключовата фигура в дружеството, която определя посоката на развитието му и подписва всички документи. Това е преврат и продължение на действията на икономическото мнозинство на ГЕРБ, БСП, ИТН, ВМРО и отцепници от “Възраждане”, които още миналата година без прозрачен конкурс и каквито и да е основания смениха бордовете на общинските дружества.
Максимално бързо подготвихме и внесохме доклад в СОС с предложение да сменим ръководството, отстранило инж. Братоев, който трябва да остане изпълнителен директор. В момента провеждаме консултации какъв да е новият ръководен състав на дружеството, като целта ни е да назначим временно ръководство, съставено от независими професионалисти и качествени лица. Искаме това предприятие да продължи да се управлява добре и вярвам, че към внесения доклад ще се присъединят и други общински съветници като съвносители.
Инж. Стоян Братоев е бащата на метрото, той го е създал, милее за него и е доказал, че го управлява качествено. Той продължава ежедневно да работи и е човекът с най-много опит и знания как да се ръководи “Метрополитен”. В следващите години той трябва да подготви свои наследници, за да има приемственост, но това не става от днес за утре. Силово наложеното ръководство, което отстрани инж. Братоев, идва преобладаващо от БДЖ. Не искаме метрото да стане като държавните железници със закъсняващи влакове, неработещи линии и скандални обществени поръчки.
-Бойко Димитров в „Добро утро, Европа“
Още новини

Ивайло Мирчев: Има индикации за свидетел, че президентът Радев е оказал влияние за сделката с “Боташ”

Бойко Димитров: В момента имаме незаконно блокиране на депата на публичния транспорт

„Да, България“ призова МВР и ГЕРБ да не допускат безредици на „Възраждане“ в петък

Пари за градския транспорт могат да се вземат от две направления - или от държавата, която не иска да дава, или ако вдигнем цените на картите и билетите, но ще има отлив на пътници с градския транспорт, което е безсмислено

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за препотвърждаване на ангажимента на България за влизане в еврозоната на 1 януари 2026 г.

Ивайло Мирчев: ПП-ДБ още днес ще поиска изслушване в парламента за „Боташ“
Медиатека

Ивайло Мирчев в "Тази сутрин"

Брутална очна ставка беше снощното закрито изслушване, продължаваме да искаме документи

Антоанета Цонева в "Преди всички"
Позиции

ПП-ДБ внесе в парламента декларация за препотвърждаване на ангажимента на България за влизане в еврозоната на 1 януари 2026 г.

ДБ: Скандалът с контрабандните цигари в Пловдив води към Пеевски

Декларация от „Демократична България“ относно гарантирането на справедлив и траен мир в Украйна и укрепването на отбраната и сигурността на България и Европа