Община Варна да настоява пред Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) връзката между бъдещата автомагистрала “Черно Море” и магистрала “Хемус” да бъде планирана по-близо до гр. Варна – такова предложение внесе за гласуване в градския парламент съветникът от “Демократична България” Николай Капитанов. Целта е местната администрация да има активно участие в изготвянето на идейния проект на бъдещата автомагистрала и да отстоява трасето ѝ да бъде изместено на Изток, така че да е от полза за стотици хиляди варненци.
От публични изяви на регионалния министър Петя Аврамова през изминалите дни се разбра, че се планира бъдещата автомагистрала да пресича Варненското езеро в района на Белослав. Сега Николай Капитанов предлага друго решение – трасето да бъде изместено с 10 км в посока Варна и след отбиване в района на Игнатиево “Черно море” да пресича езерото в района на с. Казашко.
Планирането на “Черно море” на Изток би помогнало да се реши дългогодишният проблем с липсата на удобна дублираща връзка през Варненското езеро, за чието пресичане жителите на града разчитат само на Аспаруховия мост. Тежкото състояние на Аспаруховия мост обаче създава риск в даден момент градът да бъде трайно разделен на две изолирани една от друга части, което ще нанесе тежки икономически и социални щети, мотивира се общинският съветник.
Като аргумент в полза на това предложение той посочва и ограниченото към момента жилищно развитие на Варна в единствената възможна посока на юг от езерото. Именно липсата на удобна връзка с южния район в момента е предпоставка за преуплътняване в централната част на града и загуба на зелени площи и пространства за отдих и спорт.
Дублираща Аспаруховия мост пътна връзка ще е от полза и за заявеното от общинската администрация изграждане на нова индустриална зона. Подобен проект предполага и удобна прилежаща инфраструктура, която не само ще повиши интереса на инвеститорите, но и ще улесни достъпа на бъдещите служители и работници. Капитанов посочва, че естествена удобна връзка към бъдещата магистрала би бил съществуващият пътен възел на летище Варна.
“Самостоятелното изграждане от страна на Община Варна на подобна втора връзка над канала е много тежко начинание от гледна точка на организация и инженерни решения. Отделно от това финансовото натоварване към общината би било много тежко”, изтъква още съветникът. Според него предложеното решение дългосрочно ще донесе огромни ползи за развитието на Варна, без да ощетява съседните общини, напротив – дори ще е по-удобно за трафика от и към Добруджа и Румъния.
Това е поредното предложение, което общинските съветници от “Демократична България” отправят във връзка с изграждането на втори мост на Варна. Още в края на миналата година те настояха, вместо да строи т.нар. леко метро, местната администрация да отдели средства за проучване на възможността за изграждане на второ съоръжение над Варненското езеро.
ДO ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ
ПРИ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ – ВАРНА
П Р Е Д Л О Ж Е Н И Е
От Николай Антонов Капитанов
общински съветник в Общински съвет – Варна
Относно: Активно участие на община Варна в изготвяне на идеен проект за строителството на АМ “Черно море”
Уважаеми колеги,
През изминалата седмица от публични изяви на министъра на регионалното развитие и благоустройството г-жа Петя Аврамова стана ясно намерението на правителството да финансира изработването на разширен идеен проект с извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и подробен устройствен план – парцеларен план на автомагистрала “Черно море”. От същите изяви става ясно намерението на МРРБ да проектира отбивката на магистралата в района на с.Слънчево, с последващо пресичане на езерото в района на Белослав.
Считам този момент за изключително подходящ за гр.Варна да реши дългогодишния проблем с липса на удобна дублираща връзка през Варненското езеро и да заяви пред МРРБ желанието на варненци тази магистрала да бъде планирана, респ. проектирана по-близо до гр. Варна.
Какви са причините за това:
- Тежкото състояние на Аспаруховия мост създава голям риск в един момент градът да бъде трайно и ефективно разделен на две изолирани една от друга части, от което ще пострадат всички варненци. Това ще донесе тежки икономически и социални щети.
- Липсата на дублираща връзка ограничава жилищното развитие на Варна в единствената възможна посока – на юг от езерото. Това води след себе си огромен натиск върху централната част на града в посока преуплътняване, а по същество презастрояване на града,
и загуба на градски пространства за свободно движение – разходка, спорт, зелена система… - Предстоящото изграждане на нова индустриална зона, заявено публично от общинската администрация предполага удобна прилежаща инфраструктура, която да повиши интереса на инвеститорите, но и да бъде по-лесен достъпа на служители и работници към нея.
- Самостоятелното изграждане от страна на община Варна на подобна втора връзка над канала е много тежко начинание от гледна точка на организация и инженерни решения. Отделно от това финансовото натоварване към общината би било много тежко.
- Подобно благоприятно стечение на обстоятелствата се случва веднъж на десетки години.
Във връзка с посочените основания, които са важни, но в никакъв случай не са изчерпателни, предлагам Общински съвет Варна да гласува следното решение:
“Общински съвет Варна, съзнавайки ясно нуждата за града от удобна дублираща транспортна връзка през Варненското езеро, както и съзнавайки възможността за развитие на града от южната страна на езерото, ВЪЗЛАГА на община Варна да установи активен контакт с МРРБ и да настоява връзката между АМ “Хемус” и АМ “Черно Море” да бъде преместена в източна посока – по-близо до града, по начин, който ще бъде удобен за стотици хиляди варненци, но и за транзитния автомобилен поток от север на юг, каквато е и основната цел на тази магистрала.”
Обръщам внимание на факта, че съществуващият пътен възел на летището се явява естествена удобна връзка към магистралата както на обходния маршрут идващ по черноморското крайбрежие от Румъния през селата Кичево и Каменар, така и на трафика идващ от гр. Добрич, респективно голяма част от Добруджа. Специалистите ще изкажат също своето мнение, но при това положение считам за подходящо да се търси решение, което след отбиване в района на Игнатиево да пресича езерото в района на с.Казашко. Обърнете внимание, че разстоянието от Варна до Казашко е два пъти по-малко от това до Белослав – 10км. срещу 20км.
Всички ние споделяме общ интерес Варна да се развива успешно. Надявам се да се съгласите, че предложеното от мен решение дългосрочно носи огромни ползи за развитието на нашия град, без да ощетява съседните общини.
С уважение,
Николай Капитанов
Още новини
Елисавета Белобрадова: Пеевски е единственият човек в България, който има интерес от зависима съдебна власт и пленена прокуратура
Ивайло Мирчев: Като зомбита се надигат мутри от 90-те, за да купуват масово гласове за Пеевски
Ивайло Мирчев: Пеевски е подхванал мутри от 90те, за да набутат партията му в следващия парламент
Божидар Божанов: Хамид Хамид от ДПС - Пеевски редовно е посещавал Антон Славчев в антикорупционната комисия
Д-р Симидчиев: Всеки пациент, който има нужда от медикаменти, трябва да има възможност да ги получи
Ако борбата с купените гласове не се случва, няма как хората да са мотивирани да излязат да гласуват
Медиатека
Елисавета Белобрадова в дебат по БТВ
Като зомбита се надигат мутри от 90-те, за да купуват масово гласове за Пеевски
Продължаваме да търпим някакви мутри от 90-те да изкривяват вота на българите
Позиции
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.
Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.
Концепция за предварителни избори на ПП-ДБ