Поставен под силен обществен натиск, МС представи досегашните си половинчати и неефективни предложения като “пакет от 4,5 милиарда лв.” за подпомагане на бизнеса. В действителност, предложените мерки нито са за 4,5 милиарда, нито отговарят на мащабите на кризата. Те по-скоро представляват финансово подпомагане за по-представително погребение на българския малък бизнес.
1. Предложеното покриване на 60% от заплатите е PR мярка и имитация на загриженост.
- То не подпомага никого, освен административно затворените предприятия. Хиляди фирми, които не работят поради собствената си социална отговорност или поради срив на пазара, остават изцяло непокрити.
- 60% е сумата, която НОИ така и така дължи в случай на съкращения. За сметка на фирмата обаче остават 100% от осигуровките. Държавата пести, а не дава пари с тази мярка.
- Предложената процедура е тромава и неработеща. Реален е рискът мярката да остане на хартия.
2. Бюджетът осигурява 0,5, а не 2,5 милиарда чрез капитализацията на ББР. Пълната непрозрачност на работата на тази банка досега и кредитният й портфейл, насочен към олигархични структури създават недоверие в бизнеса и съмнения, че тези публични средства всъщност са насочени към партийно-обвързани бизнеси и спонсори на властта.
3. Програмата за потребителски кредити за лица в неплатен отпуск е крайно неефективна и несправедлива мярка. Тя създава тежка процедура в условия на oграничена свобода на движение. Достъпът е силно ограничен, тези пари ще останат неизползвани. Независимо от това – лицата без доходи заради кризата имат нужда от подпомагане, а не от допълнително задлъжняване.
4. Отказът на властта да предостави, за разлика от почти всички други държави в ЕС, данъчно-осигурителна “ваканция” за периода на кризата, обрича десетки хиляди фирми на неизправност и ги лишава от достъп до помощта по т. 1 и 2.
5. Пренебрегването на самоосигуряващите се лица – собственици на дребен и фамилен бизнес, занаятчии, свободни професии – обрича най-малко 100 000 български семейства на фалит без всякаква помощ от държавата и обществото.
6. Общо отделените от бюджета средства по тези “мерки” са около 2,3 милиарда, а ако се отчете “спестяването” на Бюджета на ДОО с мярката по т.1 – под 1,2 милиарда лв. Само пряката помощ от ЕК е над 1,3 милиарда лв. Българското правителство се опитва да “излезе напред” от кризата, за сметка на бизнеса и гражданите, като използва фондовете на ЕС за допълнително финансиране на олигархичните си обръчи.
Мерките, които Демократична България предлага, ще намерите тук: https://demokrati.bg/speshnite-merki-za-ikonomikata-sa-edinstven-shans-za-rastezh-sled-krizata/
Още новини
Парламентът може да започне работа след избирането на председател, като отприци бента на безобразията.
Докато ГЕРБ не спре да бъде гостоприемник на политическия паразит Пеевски, тази криза ще продължи
Да се обединим около друг председател на парламента, зад когото няма политическо мнозинство
Ако всички оттеглят кандидатите си и консенсусно целият парламент избере Силви Кирилов, това ще отпуши Народното събрание, иначе Борисов отказва да се разграничи от Пеевски
Общо събрание на МО Лозенец, 28.11.2024
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Медиатека
Божидар Божанов в "Панорама"
Надежда Йорданова в "Лице в лице"
Божидар Божанов в "Денят ON AIR"
Позиции
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.
Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.