Състоянието на пътната мрежа в Северна България изисква спешни мерки

Икономическата пропаст между Северна и Южна България е

пряко свързана с проблемите в инфраструктурата 

 На официална среща-дискусия вчера в град Варна, експерти от  ПП „Движение Да България“ в сферата на регионалното развитие, транспорта и инфраструктурата представиха задълбочен анализ на проблемите в сектора.

Според експертите 6 млрд. лева са необходимите средства за строеж на цялата базова пътна инфраструктура в Северна България и вертикални връзки с Южна България.  При допълнителни приходи от 550 до 700 млн. лв годишно от бъдеща тол система тези 650 км магистрали, скоростни пътища и тунел Шипка могат да бъдат изградени за 10 години.

За поддръжка и ремонт на съществуващата републиканска пътна мрежа са необходими 7,5 млрд. лв. В следващите 5 години приходи от винетки и др. биха били около 300 млн. лв. годишно.

Според експерти на Движението увеличаване на качеството на живот, нови инвестиции, повишаване за заплатите, по-добри условия за бизнес, по-бързо и сигурно придвижване, прекратяване на обезлюдяването на цели региони в Северна България – всичко това може да бъде постигнато с изграждане в ускорени срокове на:

  • магистрала Хемус;
  • магистрала Велико Търново – Русе;
  • скоростен път или магистрала Ботевград – Видин;
  • скоростен път Шумен – Русе;
  • автомагистрала Черно море;
  • скоростна железопътна връзка между Карнобат и Варна (с което ще бъде завършено цялостно скоростно железопътно трасе между София и Варна);
  • тунели под Шипка и Петрохан (които да свързват Северна с Южна България).

Експертите на „Да, България!“ са обезпокоени за състоянието и изграждането на основната пътна артерия на Северна България – магистрала Хемус – която по техни думи скоро няма да видим завършена. По официални данни, за периода 2009 г. – 2016 г. по магистрала Хемус са построени общо 15,5 км. За периода 2016 г. – 2020 г.  засега правителството е планирало 25,3 км. В експлоатация са само 168 от общо 433 км. Предвижда се евентуално строителство на само още 50 км до разклона за Плевен/Ловеч, с което километрите биха станали 250 от необходимите 433.

В свое скорошно интервю министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков сподели, че „магистрала Струма се строи по график“. Експертите на „Да, България!“ категорично опровергаха твърдението, че е  възможно строежът да бъде завършен навреме. Те информираха, че остава да се построят лотове 3.1, 3.2 и 3.3. По график се строи само 3.3. Строителството на лот 3.1 е започнало, след като договорът с изпълнител беше подписан преди 2 години. Търгът за тунел Железница се обявява за трети път, а лот 3.2 през дефилето изпитва огромни затруднения.

По време на срещата-дискусията експертите споделиха, че сме свидетели на повърхностно видими подобрения в градската среда с лошо качество и функционалност. На фона на това се извършват всякакви противообществени съглашателства на политическите партии в местните органи на властта. Видима е тотална декапитализация на общинските ресурси, като общините постоянно губят приходите си. Според тях липсват законодателни инициативи в помощ на общините за справяне с наболели проблеми – защита на културно наследство, спазването на общинските наредби и др.

Експертите също така информираха, че изработването на общи устройствени планове на общините се е превърнало в самоцел и на практика липсва контрол от страна на държавата за изпълнение на сроковете и дейностите по създаването им. Под претекст за граждански интерес се усвояват защитени територии, плановете се изготвят без публичен контрол и онлайн визуализации. Не на последно място – качеството на обществените строежи е основен проблем на управлението на национално и общинско ниво. Като причини за това бяха изтъкнати порочни търгове с лобистки задания и липса на санкции към некачествени изпълнители. Експертите допълниха, че продължава процесът на  презастрояване на градове и защитени територии. Това влияе изключително негативно върху качеството на живот и отдих на населението и вреди на туризма.

Още новини

Залагаме нови, по-високи изисквания към сметосъбиращите фирми, за да бъде София осезаемо по-чиста.

Залагаме нови, по-високи изисквания към сметосъбиращите фирми, за да бъде София осезаемо по-чиста.

Същността на нашата икономическа политика е да намалим харчовете в бюджета, да увеличим фискалната дисциплина в държавата и да стимулираме икономиката

Същността на нашата икономическа политика е да намалим харчовете в бюджета, да увеличим фискалната дисциплина в държавата и да стимулираме икономиката

Странно е затишието на отношенията между президента и Делян Пеевски

Странно е затишието на отношенията между президента и Делян Пеевски

Ако има заговор, в него са Пеевски, президентът и “Възраждане”, които имат общ интерес от нови избори

Ако има заговор, в него са Пеевски, президентът и “Възраждане”, които имат общ интерес от нови избори

Най-големият скандал в делото за изборните резултати е, че прокуратурата си позволи да се намеси във висящ процес в Конституционния съд

Най-големият скандал в делото за изборните резултати е, че прокуратурата си позволи да се намеси във висящ процес в Конституционния съд

Крайнолевият Пеевски успя да прокара идеята си за държавни магазини, това е унижение на ГЕРБ

Крайнолевият Пеевски успя да прокара идеята си за държавни магазини, това е унижение на ГЕРБ

Всички новини

Медиатека

Бойко Димитров в "Кой говори"

Бойко Димитров в "Кой говори"

Д-р Симидчиев в "Добро утро, Европа"

Д-р Симидчиев в "Добро утро, Европа"

Божидар Божанов в "Денят започва с Георги Любенов"

Божидар Божанов в "Денят започва с Георги Любенов"

Всички видеа

Позиции

Декларация от „Демократична България“ относно гарантирането на справедлив и траен мир в Украйна и укрепването на отбраната и сигурността на България и Европа 

Декларация от „Демократична България“ относно гарантирането на справедлив и траен мир в Украйна и укрепването на отбраната и сигурността на България и Европа 

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Хронология на споразуменията за правителство. И как Пеевски изпадна от тях

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK