Във връзка, с изявлението на инж. Румен Илиев, изпълнителен директрор на Областно пътно управление Варна, че „правилото за винетен стикер важи за всички, дори и за тези, които работят или живеят във вилни зони, селищни образувания и местности, намиращи се след табелите за изход от града.
„ДА, България“ – Варна, напомня на управляващите, че имат ангажимент към жителите и гостите на град Варна да се грижат за добрата жизнена среда, да се движат безплатно и необезпокоявани, за да изпълняват ежедневните си ангажименти като се стимулират и заздравяват връзките между града и близките села и селищни образувания, в унисон с изискванията на българското и европейското законодателство. Това е напълно в правомощията на управляващите.
Припомняме им за възможностите, които им дава действащата нормативна уредба в тази връзка:
– Границите на град Варна, са утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството с одобряването на Общия устройствен план (ОУП) на община Варна и местоположението на пътни знаци Д11 и Д12 (начало и край на населено място) трябва да бъдат поставени в съответствие с границата, отразена в ОУП на община Варна, както и границите на селищните образувания. Основанията за това са чл. 106, т. 1 на ЗУТ и § 5, т. 6 от ДР на ЗУТ, във връзка с § 23, ал. 1 от ЗР на ЗУТ и „Списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса“. Списъкът може да бъде видян тук: http://www.api.bg/files/
– Редно е, Министерски съвет да се съобрази и с трайно въведената практика, да не се събира такса за ползването на пътната инфраструктура в участъци, в ареала на функционалната градска зона (зоната на ежедневно пътуващите), какъвто е случаят с Аспарухов мост..
– През 2005 година, след въвеждането на винетните стикери, тогавашният градоначалник Кирил Йорданов внесе искане до Министерския съвет, три отсечки от републиканската пътна мрежа, да бъдат включени в урбанизираната част на града. Очевидно искането не е прието. Само можем да гадаем защо не се е стигнало до подписване на споразумение между Община Варна и Агенция „Пътна инфраструктура“.
Вероятно „камъка на раздора“ е фактът, че споменатите в искането пътища са държавна собственост и според тогавашният кмет те трябва да останат държавна собственост. Тоест управлението и финансирането са в основата на непроменените граници, означени от табелите. След одобряването на ОУП на община Варна, има основания за промяна на това становище.
От „ДА, България“ – Варна, настояваме за определяне на нов списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса, който да е в интерес на гражданите и който да бъде подложен на обществен дебат преди приемането му.
Считаме, че урбанизираните граници на града, отдавна надхвърлят тези, които са обозначени с табели и е време да бъдат актуализирани.
ПП „Движение Да България“ – Варна
Още новини
Преговорните екипи на ГЕРБ – СДС и “Демократична България” постигнаха съгласие да се работи по проект на споразумение за съвместно управление, отразяващо резултатите от проведените до момента срещи по сектори и антикорупционните приоритети и мерките за реформа в правосъдната система.
Общо събрание на МО Берлин
Служебното правителство може веднага да подпише споразумението с Украйна - няма нужда от санкция на парламента
Надежда Йорданова: Призоваваме всички политически сили максимално бързо до края на седмицата да формираме постоянните комисии
Продължават преговорите за правителство между ГЕРБ-СДС и ДБ
Ще се отзовем на поканата от ГЕРБ и от утре влизаме в преговори сериозно, с грижа за България и много ясна цел.
Медиатека
Надежда Йорданова в "120 минути"
Божидар Божанов в "Говори сега"
Д-р Симидчиев в "Събуди се"
Позиции
Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.