Лотарията - новата финансова пирамида на държавата

Ние, от Демократична България, противопоставяйки се на популизма в 44-то Народно събрание и осъждайки повърхностния подход на приемане на законодателни актове, внесохме законопроект за изменение и допълнение на Закона за хазарта. 

Убедени сме, че Законът за хазарта страда от редица пороци, включително и от включените в него лобистки текстове. Отчитайки последните редакции на закона като потенциален риск за безконтролно одържавяване и монополизиране на отделни сектори от икономиката, ние сме убедени, че са крайно необходими качествени и адекватни изменения на закона.

Одържавяването не е панацея и няма да реши нито един от проблемите в сферата на хазарта, защото, нито ще защити гражданите от порочните хазартни практики, толерирани от депутатите и допускани от Държавната комисия по хазарт, нито ще създаде адекватна възможност на бизнеса да работи в сферата при определени допустими граници.

Скорошните изменения на закона, изтъргувани от т.нар. Патриоти, всъщност задълбочиха проблемите и превърнаха лотарията в новата финансова пирамида на държавата. Какво “постигнаха” тези изменения?

1. „Спасиха“ частните организатори, като не предвидиха ред за изплащане на настоящите печалби, нито за възстановяване на закупените от разпространителите лотарийни билети. В резултат, потърпевши са малкият и среден бизнес, а не допусналите този хаос.

2. Не ограничиха рекламата и разпространението на лотарийни игри, а само прехвърлиха бизнеса.

3. Не потърсиха никаква отчетност от министъра на финансите и министъра на младежта и спорта за парите от хазарт, нито засегнаха необходимостта от преструктуриране на държавната комисия по хазарт, чийто принципал е министърът на финансите. 

4. Чрез репресивно одържавяване на частна инициатива се цели да се подпомогне държавното предприятие „Български спортен тотализатор“ като му се създаде монополно положение.

В момента управляващите използват монополизацията, за да прикрият неспособността си да се справят с истинските проблеми и да предложат на гражданите работещи решения, които биха защитили обществото, както и да скрият дългогодишното си сътрудничество с определени олигархични кръгове за подпомагане на техните бизнес модели. 

Настояваме прокуратурата да разследва министър Горанов за хазартните такси, както и Министерство на младежта и спорта, където са потъвали крупни суми от вноски за социално отговорно поведение на организаторите на хазарт! 

Настояваме Министерство на финансите и Народното събрание да започнат да изпълняват задълженията си по Закона за хазарта за превеждане на субсидия за Национален фонд Култура в размер на 10% от събраните държавни такси.

От Демократична България внесохме промени, продиктувани от стремежа ни да защитим българските граждани и техния интерес от порочните хазартни практики. Ние не искаме да натоварваме бизнеса, но искаме забрана за рекламиране на хазартни игри, ограничаване на разпространението на „игрите на късмета“, като такива да могат да се организират само в определени за тази цел помещения. Предложенията ни са насочени към недвусмисленото приравняване на различните видове хазарт. Демократична България предлагаме ограничаване полето на действие на рекламата на хазартни игри, като се цели дейността да се третира наравно с рекламата на тютюневи изделия и спиртни напитки. 

Искаме да изгоним хазарта от хранителните магазини и търговските вериги. Не искаме до хляба да се продават „игри на късмета“, които обещават на българските граждани, че с търкане на картончета ще живеят щастливо и охолно. Това може да се осъществи чрез промени, които да регламентират разпространението на лотарийни билети и моментни игри, с оглед важността да няма улеснен достъп от беззащитни обществени групи.

Другата важна част от промените трябва да е насочена към допускане за рекламно обявяване единствено на  минимална информация за игрите в масовите средства за осведомяване, а хазартната дейност да се третира наравно с ограничената рекламата на тютюневи изделия. Промените са продиктувани от съществени и обективни причини като брой пристрастени към хазарта и нуждата от превенция на всички рискови групи като подрастващи и пенсионери.

От Демократична България търсим отчетност на парите, които държавната комисия по хазарт и министерство на младежта и спорта разпределят за превенция с хазартните зависимости и прозрачно управление на публичните средства. Настояваме да се въведе пропорционалност на вноските за социално отговорно поведение на организаторите на хазартни игри, която да е в процентно съотношение с печалбата от тяхната дейност, а вноските да са насочени към борба и превенция на зависимостите.

Ние даваме решение на проблема, докато други просто се упражняват. Няма да допуснем българското общество да бъде залъгвано и да се подстрекават гражданите към хазартни игри, които водят до зависимост и пристрастяване.Настояваме за оставките на министъра на финансите Горанов и министъра на младежта и спорта Кралев заради системното несправяне с работата на двете министерства, прикриването на финансови схеми и покровителството над български олигарси.

Настояваме за оставките на министъра на финансите Горанов и министъра на младежта и спорта Кралев заради системното несправяне с работата на двете министерства, прикриването на финансови схеми и покровителството над български олигарси.

Още новини

Първа среща между преговорните екипи на "Демократична България", ГЕРБ-СДС, БСП-ОЛ и ИТН

Първа среща между преговорните екипи на "Демократична България", ГЕРБ-СДС, БСП-ОЛ и ИТН

Продължават преговорите за правителство между "Демократична България" и "ГЕРБ - СДС"

Продължават преговорите за правителство между "Демократична България" и "ГЕРБ - СДС"

Преговорните екипи на ГЕРБ – СДС и “Демократична България” постигнаха съгласие да се работи по проект на споразумение за съвместно управление, отразяващо резултатите от проведените до момента срещи по сектори и антикорупционните приоритети и мерките за реформа в правосъдната система.

Преговорните екипи на ГЕРБ – СДС и “Демократична България” постигнаха съгласие да се работи по проект на споразумение за съвместно управление, отразяващо резултатите от проведените до момента срещи по сектори и антикорупционните приоритети и мерките за реформа в правосъдната система.

Общо събрание на МО Берлин

Общо събрание на МО Берлин

Служебното правителство може веднага да подпише споразумението с Украйна - няма нужда от санкция на парламента

Служебното правителство може веднага да подпише споразумението с Украйна - няма нужда от санкция на парламента

Надежда Йорданова: Призоваваме всички политически сили максимално бързо до края на седмицата да формираме постоянните комисии

Надежда Йорданова: Призоваваме всички политически сили максимално бързо до края на седмицата да формираме постоянните комисии

Всички новини

Медиатека

Надежда Йорданова в "120 минути"

Надежда Йорданова в "120 минути"

Божидар Божанов в "Говори сега"

Божидар Божанов в "Говори сега"

Д-р Симидчиев в "Събуди се"

Д-р Симидчиев в "Събуди се"

Всички видеа

Позиции

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Позиция на “Демократична България” относно необходимостта от съставяне на редовно правителство и излизане от политическата криза

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание

Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.

Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.

Всички позиции
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK