Във връзка, с изявлението на инж. Румен Илиев, изпълнителен директрор на Областно пътно управление Варна, че „правилото за винетен стикер важи за всички, дори и за тези, които работят или живеят във вилни зони, селищни образувания и местности, намиращи се след табелите за изход от града.
„ДА, България“ – Варна, напомня на управляващите, че имат ангажимент към жителите и гостите на град Варна да се грижат за добрата жизнена среда, да се движат безплатно и необезпокоявани, за да изпълняват ежедневните си ангажименти като се стимулират и заздравяват връзките между града и близките села и селищни образувания, в унисон с изискванията на българското и европейското законодателство. Това е напълно в правомощията на управляващите.
Припомняме им за възможностите, които им дава действащата нормативна уредба в тази връзка:
– Границите на град Варна, са утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството с одобряването на Общия устройствен план (ОУП) на община Варна и местоположението на пътни знаци Д11 и Д12 (начало и край на населено място) трябва да бъдат поставени в съответствие с границата, отразена в ОУП на община Варна, както и границите на селищните образувания. Основанията за това са чл. 106, т. 1 на ЗУТ и § 5, т. 6 от ДР на ЗУТ, във връзка с § 23, ал. 1 от ЗР на ЗУТ и „Списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса“. Списъкът може да бъде видян тук: http://www.api.bg/files/
– Редно е, Министерски съвет да се съобрази и с трайно въведената практика, да не се събира такса за ползването на пътната инфраструктура в участъци, в ареала на функционалната градска зона (зоната на ежедневно пътуващите), какъвто е случаят с Аспарухов мост..
– През 2005 година, след въвеждането на винетните стикери, тогавашният градоначалник Кирил Йорданов внесе искане до Министерския съвет, три отсечки от републиканската пътна мрежа, да бъдат включени в урбанизираната част на града. Очевидно искането не е прието. Само можем да гадаем защо не се е стигнало до подписване на споразумение между Община Варна и Агенция „Пътна инфраструктура“.
Вероятно „камъка на раздора“ е фактът, че споменатите в искането пътища са държавна собственост и според тогавашният кмет те трябва да останат държавна собственост. Тоест управлението и финансирането са в основата на непроменените граници, означени от табелите. След одобряването на ОУП на община Варна, има основания за промяна на това становище.
От „ДА, България“ – Варна, настояваме за определяне на нов списък на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура – винетна такса, който да е в интерес на гражданите и който да бъде подложен на обществен дебат преди приемането му.
Считаме, че урбанизираните граници на града, отдавна надхвърлят тези, които са обозначени с табели и е време да бъдат актуализирани.
ПП „Движение Да България“ – Варна
Още новини
Парламентът може да започне работа след избирането на председател, като отприщи бента на безобразията.
Докато ГЕРБ не спре да бъде гостоприемник на политическия паразит Пеевски, тази криза ще продължи
Да се обединим около друг председател на парламента, зад когото няма политическо мнозинство
Ако всички оттеглят кандидатите си и консенсусно целият парламент избере Силви Кирилов, това ще отпуши Народното събрание, иначе Борисов отказва да се разграничи от Пеевски
Общо събрание на МО Лозенец, 28.11.2024
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Медиатека
Божидар Божанов в "Панорама"
Надежда Йорданова в "Лице в лице"
Божидар Божанов в "Денят ON AIR"
Позиции
Решение на Изпълнителния съвет на „Да, България!“ за избор на председател на 51-ото Народно събрание
Резолюция на Националния съвет на „Да, България!“ от 3 септември 2024 г.
Резолюция на Националния съвет на „Да, България! от 29.08.2024 г.